Képernyőidő helyett zöld idő

Megosztás:

Nemzetközi erdőpedagógus közösség érkezett október 7-én Visegrádra a 19. Európai Erdőpedagógus Kongresszusra, melyet a FAO FCN (Forest Communication Network) Erdőpedagógia alcsoportja és az Országos Erdészeti Egyesület szervezett.

A kongresszust 2006 óta minden évben más-más európai országban rendezik. Az elsőt 2006-ban Sopronban tartották. Akkor nyolc európai ország képviseltette magát, míg most 16 ország résztvevői látogattak el hazánkba. A több mint 120 résztvevő fele külföldi, másik fele hazai kolléga, szakember volt – adta hírül honlapján az Egererdő Zrt.

Az idei konferencia témája az Erdőpedagógia: az (offline) életre neveléseszköze volt, melyhez előadások és workshopok kapcsolódtak. A szakmai eseményeken túl a hazai kultúrát bemutató programok és a helyi természeti adottságok megismerése is része volt az eseménynek. A résztvevők meglátogatták a Madas László Erdészeti Iskolát, amely hazánk és Európa legelső erdei iskolája. Alapítása óta teljes kapacitással működik, évente 8000 látogatót fogad. Úttörője annak a Minősített Erdészeti Erdei Iskola hálózatnak, amely ma már 36 intézménnyel rendelkezik Magyarországon.

A gyerekek naponta általában többórányi online tartalmat fogyasztanak, a való élet közösségeinél pedig egy jóval tágabb digitális térben léteznek már a legtöbbet, ahol képernyőkön keresztül érzékelik a világot. Ki kell őket mozdítani ebből a gyorsan változó, ingerekkel teli virtuális közegből, ami általában keveset tesz a tudásukért és lelki fejlődésükért.

A konferencián arról is szó esett, hogy milyen digitális eszközök és nemzetközi gyakorlatok léteznek, amelyekkel fel lehet kelteni a gyerekek érdeklődését a természet iránt. A hazai és nemzetközi erdőpedagógusokból álló kis csapatoknak az volt a feladata, hogy mobil applikáció segítségével azonosítsák be az erdőben található fafajokat. Miután minden csoport helyesen megoldotta a játékos, ismeretterjesztő feladatokat, közösen egy „erdei kincsesládát” is kinyithattak. A workshop után nagyon sok pozitív visszajelzés érkezett, a hasznos tapasztalatcsere, közös ötletelés még a program után is folytatódott.

A konferencia résztvevői egyetértettek abban, hogy az erdőpedagógia egy kiváló eszköz, amely segít a gyermekeknek megismerni az offline világot, bővíteni társas kapcsolataikat és fejleszteni személyiségüket. Ráadásul a fenntarthatóságra nevelést célzó projekteket az erdőpedagógia eszközrendszerének és módszerének használatával még hatékonyabbá lehet tenni. Jövőre Ausztria látja vendégül az erdőpedagógus közösséget.

Forrás: OEE

Megosztás:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük