Huszonöt évvel ezelőtt indult el a magyarországi Ökoiskola program

Megosztás:
Tuzson Bence, igazságügyi miniszter (j) beszél az ökoiskola és az örökös ökoiskola címek átadási ünnepségén Forrás: MTI

Idei ünnepségén 171 oklevelet és 105 örökös ökoiskolai oklevelet adtak át, így a 2025/26-os tanévtől már minden harmadik tanuló ökoiskolás – hangzott el Dunakeszin, a címek átadási ünnepségén.

Tuzson Bence igazságügyi miniszter, a térség fideszes országgyűlési képviselője a rendezvényen elmondta, fontos a gyermekek nevelésénél, hogy szeressék a virágokat és fákat. Gondoljanak mindenre úgy, hogy nemcsak esztétikai szépséget képviselnek, hanem ez maga a jövő.

A gyermekeink, unokáink jövője

Hozzátette, a környezet iránti elkötelezettség arról is szól, hogyan fogjuk élni az életünket, de legfőképpen arról, hogy a gyermekeink és az unokáink hogy fogják élni. Ha egy gyereket arra tanítunk meg, hogy elültessen egy fát, akkor arra tanítjuk meg, hogy a jövőről gondoskodjon – fűzte hozzá a miniszter.

Maruzsa Zoltán, a Belügyminisztérium (BM) köznevelési államtitkára arról beszélt, hogy 25 évvel ezelőtt több mint 20 iskolával indult útjára a magyarországi Ökoiskola program. Ez az első öt évben 150 iskolára bővült. Hozzátette, hogy 2022-re már 740-en ökoiskola létezett, és 140-en nyerték el az örökös ökoiskola címet. Erre a tanévre már 1400 fölött van az ökoiskolák száma, az örökös ökoiskola státuszt pedig 845 iskola érte el.

A kimagasló számú sikeres pályázatnak köszönhetően immár országszerte minden harmadik tanuló ökoiskolás” – fűzte hozzá az államtitkár.

Fenntartható fejlődés

A köznevelési államtitkár elmondta, hogy 2022 óta a KSH a fenntartható fejlődés indikátorai között jelenítteti meg a magyarországi Ökoiskola program intézményeinek számát. Hozzátette, hogy a kormánynak a fenntarthatóságra nevelésért tett intézkedéseit és a program munkáját az utóbbi években több nemzetközi szervezet, köztük az ENSZ Európai Gazdasági Bizottsága vagy az ENSZ Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete is elismerte.

Maruzsa Zoltán elmondta, az elmúlt 25 év eredményei azt bizonyítják, hogy a fenntarthatóság nem kampányszerűen végzett tevékenység, hanem folyamatos, kitartó munka.

Hozzátette, hogy az iskolákban nemcsak a tananyagban és a témaheteken jelenik meg a környezettudatosság, hanem a mindennapi működésük során. Példamutatással és a közösségi tevékenységekkel is hozzájárulnak az intézmények ahhoz, hogy alapértékként jelenjen meg a gyermekek számára. Fontos része a programnak, hogy nemcsak a pedagógusokat, hanem a helyi közösségeket is aktívan bevonjuk a fenntarthatóság ügyébe – tette hozzá az államtitkár.

 

Megosztás:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük